Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Kirurgens utlåtande

Av Emma - 28 juni 2011 19:01

Vi var först på ultraljud 13.00


Allt såg bra ut, vi fick information om riskerna och vad som kommer hända efter förlossningen. Fick även se bebisen i 4D och man kunde tydligt se en stor "klump" av tarmar mellan benen.


Jag fick röntgas 14.30


Jani höll mig i handen hela tiden, fick äka in i en "tub" den lät väldigt mkt så fick lyssna på musik i hörlurar under tiden, läkaren var förresten jättetrevlig.


Prata med kirurg 15.10


Ja, vad sa han? Huvudet snurra bara minns inte riktigt vad han sa.. ehm, allt såg bra ut, men pga att bebisens njurar låg ovanligt nära varran så blir det en till röntgen.


Risker:


* Hjärtstopp i senare veckor ca 30-36

* Uppsvällda tarmar

* Skadade tarmar

* Stopp i tarmar

*Infektioner


-----------------------------------------------------------------------------


V.20-36 Ultraljud + viktuppskattning

V.28-29 Röntgen återbesök

V.31-36 Ctg 2 gånger i veckan

V.35-36 Kejsarsnitt + operationen


Bebisen kommer sedan ligga ca 3-4 dagar i respirator för att när tarmarna opererats in blir det ett tryck på lungorna och bebisen kan få svårt att andas.


Jag kommer få vara på sjukhuset 2-4 dagar efter k-snittet innan vi blir utskrivna och efter detta kommer det bli en vistelse på patienthotellet.

http://www.ronaldmcdonaldhus.se/Bo-på-Huset.aspx?ID=142


Jag, Jani, Rasmus och bebben kommer få vistas där 8-10 veckor, kan dock bli längre period om bebisen inte återhämtar sig som den ska.


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 21 augusti 2012 07:13

Hej alla! jag tänkte uppdatera om livet lite!   jag har börjat skolan (omvårdnadsprogrammet) jag ska nu imorgon på möte på ätstörningskliniken i ua rasmus har börjat dagis och idag är inskolningsdag nr 2 mannen och jag har ett underbart förh...

Av Emma - 8 augusti 2012 20:50

   

Av Emma - 7 juni 2012 11:21


 

Av Emma - 2 juni 2012 20:21

Jag är en kass uppdaterare på denna bloggen! Jag vet -.- Men kan inte lova att det ska bättra sig heller :P    Saker som händer just nu:   Kattungarna flyttar om några veckor 1 juli flyttar vi till radhus Augusti börjar jag skolan Jag ha...

Av Emma - 18 april 2012 14:37


                               

Presentation


21 år och tvåbarnsmamma med ett tufft förflutet, läs om hur det går i min vardag där jag har allt från vanliga problem till större problem.

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards