Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Parkbänken

Av Emma - 23 juni 2011 16:54

När Jani kom hem var jag inte hemma, han blev rädd och orolig, gick runt på parkeringen. orkar inte ta hand om rasmus, mår så dåligt, är så rädd. Vill inte ha sympati eller lyckoönskningar, vill bara få ur min mina tankar och kunna bearbeta detta utan störande moment, jag är arg. jag är ledsen. jag är rädd.


Men det är nog okej, jag får vara detta. det gör inget, bara jag får det gjort, tur att rasmus är så liten, men känns ändå som att jag försummar honom, ville inte ens att han skulle komma hem idag, vaknad imorses, ingen hemma. ångest, rädslan kröp längst ryggen, grät mig till sömns. Om bara någon kunde förstå, bara säga, "jag förstår dig, brätta om du vill, finns här, jag lyssnar och ger inga dumma komentarer eller falska förhoppningar.


Jag är arg, jag är så arg på alla som säger att det kommer gå bra, det fick vi höra innan  ultraljud, deja vu.... Känns inte bra. Inte bra alls.

När jag och Jani pratade om att skaffa ett till barn i familjen (rasmus är min son men inte janis) så övervägde jag beslutet med tanken som jag gjorde när jag skulle behålla rasmus med "klarar jag detta själv?" Ja, jag klarar två barn, även om Jani lämnar mig kan jag hantera två barn och ge dom en god uppväxt.


Men nu när bebisen är sjuk kan jag inte det längre, jag vet att blir jag ensam kommer inte barnen få en bra uppväxt och jag kommer inte kunna hantera att ha ett sjukt barn, sjukhuskontrollerna, *ryser* jag vill inte, men är rädd att om jag inte kan hantera detta kommer det behövas psykologhjälp och kanske att jag behöver antidepp/lugnande, och då kanske dom yser oro om att jag inte kan ta hand om ramsus och då tar dom honom.


Jag får inte må dåligt, men det gör jag ändå. Orkar inte det här, okej?

 JAG ORKAR INTE!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 21 augusti 2012 07:13

Hej alla! jag tänkte uppdatera om livet lite!   jag har börjat skolan (omvårdnadsprogrammet) jag ska nu imorgon på möte på ätstörningskliniken i ua rasmus har börjat dagis och idag är inskolningsdag nr 2 mannen och jag har ett underbart förh...

Av Emma - 8 augusti 2012 20:50

   

Av Emma - 7 juni 2012 11:21


 

Av Emma - 2 juni 2012 20:21

Jag är en kass uppdaterare på denna bloggen! Jag vet -.- Men kan inte lova att det ska bättra sig heller :P    Saker som händer just nu:   Kattungarna flyttar om några veckor 1 juli flyttar vi till radhus Augusti börjar jag skolan Jag ha...

Av Emma - 18 april 2012 14:37


                               

Presentation


21 år och tvåbarnsmamma med ett tufft förflutet, läs om hur det går i min vardag där jag har allt från vanliga problem till större problem.

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards