Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Trassla in sig i tarmarna

Av Emma - 22 juni 2011 22:15

Sov knappt natten tills idag, vart vaken sedan halv fem imorses men tankarna snurrar, kan bebisen trassla in sig i tarmarna och dra loss dom så den lilla dör i magen? Skadar jag bebisen genom att ligga på mage? Kan dom verkligen vara säkra på att bebisen mår bra? tänk om dom missat något och bebisen inte alls får leva vidare? när får jag göra kejsarsnittet? tar dom bebisen direkt efter? får jag se bebisen? hur kommer bebisens operation gå? kommer det bli komplikationer med tarmarna efter? får jag amma? hur länge måste vi vara på sjukhuset? får jag hålla bebisen efter operationen? AHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!


Alla dessa tankar, känslor, är så glad och samtidigt så ledsen. 1-2 barn av 10.000 har denna defekt, varför vår lilla? Vad har jag gjort för att förtjäna det? blir jag straffad för mitt förflutna? kommer kejsarsnittet gå bra? tänk om jag dör? vart ska rasmus bo då? vad händer med bebben och Jani? nejnejnejnejnejnejnej....


Jag vet inte, jag vet verkligen inte. Känner mig maktlös.

 
 
Kezelie

Kezelie

23 juni 2011 01:40

Jag vet inte om det är någon tröst eller så, men om du tittar på tv4 play så finns det ett program som heter Förlossningskliniken och där finns det några avsnitt där de faktiskt är mammor som varit med om det du får vara med om. Väldigt lärorikt och kanske kan svara på en del av dina frågor.

Hoppas verkligen för er skull att bebis lilla klarar sig utan problem. Håller tummarna för er!

http://fromthismoment.webblogg.se

 
Ingen bild

Emelie

23 juni 2011 09:13

Kejsarsnitt låter mycket värre än vad de är, du kommer säkert få göra ett vaket snitt om du vill de. Kan jag varmt rekommendera för då är du vaken och med på vad som händer, du får höra barnets första skrik. Jag fick inte se Lavinia direkt när hon kom ut utan dom gick iväg och gjorde rent henne, klippte navelsträngen, vägde och mätte sen kom dom med henne till mig. Sonny fick följa med bort och titta när allt de där hände, hur det blir för er eftersom att den lilla ska opereras vet jag ju inte men ber du om att få se barnet så får du säkert det. Amma får du säkert göra men du kanske måste pumpa i början, det kan vara svårare att komma igång med amningen efter en kejsarsnitt och om du inte får ta upp barnet i början så blir det ju svårt att amma. Så fick jag göra med Loke, pumpa och ge honom genom sond i näsan, jag fick inte honom i famnen förrän efter 2-3dagar. Det är tufft men du är tuff och stark du är en supermamma så du kommer att klara det här! Glöm inte bort varandra bara utan prata mycket även efter förlossning! Alla styrkekramar jag har skickar jag till er.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 21 augusti 2012 07:13

Hej alla! jag tänkte uppdatera om livet lite!   jag har börjat skolan (omvårdnadsprogrammet) jag ska nu imorgon på möte på ätstörningskliniken i ua rasmus har börjat dagis och idag är inskolningsdag nr 2 mannen och jag har ett underbart förh...

Av Emma - 8 augusti 2012 20:50

   

Av Emma - 7 juni 2012 11:21


 

Av Emma - 2 juni 2012 20:21

Jag är en kass uppdaterare på denna bloggen! Jag vet -.- Men kan inte lova att det ska bättra sig heller :P    Saker som händer just nu:   Kattungarna flyttar om några veckor 1 juli flyttar vi till radhus Augusti börjar jag skolan Jag ha...

Av Emma - 18 april 2012 14:37


                               

Presentation


21 år och tvåbarnsmamma med ett tufft förflutet, läs om hur det går i min vardag där jag har allt från vanliga problem till större problem.

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards