Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Bara 10 kilo mindre

Av Emma - 3 april 2011 10:30

Ni som följt min blogg vet att jag sedan några år tillbaks haft ätstörningar, att jag fick diagnosen anorexi 2007 och att jag inte kommit ifrån det sedan dess. Förra graviditeten (med Rasmus) vägde jag 65 kg när jag blev gravid ooch gick upp 12 kg. Vilket ät fullkomligt normalt, det vet jag!


Nu när jag blev gravid har jag legat mellan 55-51kg och även denna gången åtrkommer hemska tankar om att jag inte kan gå upp i vikt, jag får sånna skuldkänslor som gör att ångesten kryper längst med ryggen. Jag kan ju skada bebisen!? Ja, jag är väl medveten om detta, men just nu är det svårt att kämpa med att äta rätt då illamåeendet och kräkningarna tar över, detta gör inget bättre kan jag be o få tala om.


Denna gången borde jag be om hjälp via MVC tidigt, kanske få ett matschema från en dietist? Bara så jag vet vad jag kan/får äta utan att behöva bli smällfet!


Kommentarer på detta inlägg undanbedes sålänge du själv inte är/har varit i samma situation

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Emma - 21 augusti 2012 07:13

Hej alla! jag tänkte uppdatera om livet lite!   jag har börjat skolan (omvårdnadsprogrammet) jag ska nu imorgon på möte på ätstörningskliniken i ua rasmus har börjat dagis och idag är inskolningsdag nr 2 mannen och jag har ett underbart förh...

Av Emma - 8 augusti 2012 20:50

   

Av Emma - 7 juni 2012 11:21


 

Av Emma - 2 juni 2012 20:21

Jag är en kass uppdaterare på denna bloggen! Jag vet -.- Men kan inte lova att det ska bättra sig heller :P    Saker som händer just nu:   Kattungarna flyttar om några veckor 1 juli flyttar vi till radhus Augusti börjar jag skolan Jag ha...

Av Emma - 18 april 2012 14:37


                               

Presentation


21 år och tvåbarnsmamma med ett tufft förflutet, läs om hur det går i min vardag där jag har allt från vanliga problem till större problem.

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards